Υστέρηση στην ψηφιοποίηση των Δήμων
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο skiathoslife, εδώ.
Αλιεύω από
σχετικό άρθρο, εδώ: μόλις 52 από τους
332 δήμους της χώρας
έχουν καταφέρει να ενταχθούν στο πρόγραμμα ψηφιοποίησης (smart cities), με 39 εκατ. ευρώ, ενώ το συνολικό ύψος του προγράμματος φτάνει τα 235 εκατ. Ευρώ. Το πρόγραμμα έχει επιλέξιμες δαπάνες μεταξύ άλλων
σε δράσεις όπως εξοικονόμηση ενέργειας, ενίσχυση ψηφιακών υποδομών, βελτίωση
της εξυπηρέτησης πολιτών επιχειρήσεων, και της ποιότητας ζωής.
Αναφέρω συνοπτικά
κάποιες δράσεις στις οποίες ο Δήμος Σκιάθου υστερεί σημαντικά και θα μπορούσε
σχετικά ανέξοδα να βελτιώσει σημαντικά τμήματα της λειτουργίας και της ποιότητάς
των παρεχόμενων υπηρεσιών:
1.
Πλήρης
παρακολούθηση των στόλων οχημάτων, χάραξη διαδρομών σε πραγματικό χρόνο, αλλαγή
μοντέλου χαρτογράφησης:
Έχει παρατηρηθεί σε υπηρεσίες που ψηφιοποιήσαν τις διαδρομές στόλων οχημάτων
(π.χ., αποκομιδή απορριμμάτων), βελτίωση έως 30% σε χρόνους απόκρισης,
συντόμευση διαδρομών, ωφέλεια παραγόμενου έργου. Δηλαδή, τα οχήματα κάλυπταν
πολύ περισσότερες διαδρομές και δρομολόγια στον ίδιο ή λιγότερο χρόνο. Τα οφέλη
είναι πολλαπλά, με κυριότερο τις καλύτερες συνθήκες εργασίας του ανθρώπινου
δυναμικού, αλλά και την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
2.
Τηλεματική
στις διαδρομές των λεωφορείων: παρόλη την σημαντική βελτίωση της διαθεσιμότητας λεωφορείων τα τελευταία
χρόνια στην Σκιάθο, οι στάσεις υστερούν δραματικά. Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις
μέσα στα λεωφορεία, λείπουν φωτεινοί πίνακες μέσα στα λεωφορεία που να δείχνουν
την επόμενη στάση (οπωσδήποτε και στα Αγγλικά), ενώ οι στάσεις είναι σκοτεινές,
και ο επιβάτης δεν γνωρίζει που να αποβιβαστεί. Οι στάσεις πρέπει να γίνουν
«έξυπνες», με φωτεινούς πίνακες ανακοίνωσης του επερχόμενου λεοφωρείου, και με
δυνατότητα καλαίσθητου ηλεκτρονικού πλαισίου διαφήμισης (smart TV) το οποίο θα επιτρέπει στις τοπικές επιχειρήσεις να διαφημίζονται, αλλά θα
επιφέρει και πολύ σοβαρά επιπλέον έσοδα στο Δήμο.
3.
Αντίστοιχες
υπηρεσίες τηλεματικής στο λιμάνι και εντός αστικού ιστού: Οθόνες διαφήμισης και ενημέρωσης κατά μήκος
του λιμανιού. Για παράδειγμα, εδώ και χρόνια απαγορεύεται στους επισκέπτες να
παίρνουν μαζί τους βότσαλα από τα Λαλάρια. Αυτό θα έπρεπε να είναι καθημερινό
μήνυμα στο λιμάνι προς ενημέρωση των επισκεπτών (awareness). Ενημέρωση για ωράριο αποκομιδής απορριμμάτων,
αλλά και στόχους όπως π.χ. των ποσοστών της ανακύκλωσης που έχουν επιτευχθεί,
και τους επόμενους, μετρήσιμους στόχους.
4.
Ψηφιοποίηση
του ίδιου του Δήμου: Αυτόματα
ηλεκτρονικά ραντεβού, ενημέρωση δράσεων, διαδραστική ιστοσελίδα, με τελικό
στόχο την παροχή όλων των δημοτικών υπηρεσιών και πιστοποιητικών ηλεκτρονικά, αλλά
και ισχυροποίηση τεχνολογικού εξοπλισμού, ειδικά έναντι διαδικτυακών απειλών
και επιθέσεων.
Η ψηφιοποίηση των
δημοτικών υπηρεσιών δεν αποτελεί απλώς μια αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών,
ή όπως πολλοί μπορεί να ερμηνεύσουν, ως συντεχνιακή προτροπή από την μεριά του γράφοντος, αλλά μια ουσιαστική
επένδυση στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και επισκεπτών. Μέσα από τέτοιες
δράσεις, ο Δήμος Σκιάθου μπορεί να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα των
λειτουργιών του, να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες στους πολίτες και να
αναβαθμίσει την εικόνα του ως προορισμός, κάτι πολύ σημαντικό στο σημερινό
ανταγωνιστικό παγκόσμιο περιβάλλον. Η αξιοποίηση της τεχνολογίας είναι αναγκαία
για την εξέλιξη προς ένα πραγματικά σύγχρονο και βιώσιμο περιβάλλον, ειδικά
όταν αυτό συνοδεύεται με εξοικονόμηση πόρων και σημαντικές βελτιώσεις στην
ποιότητα ζωής.
Σχόλια