Ναυάγια ως φωλιές αναπαραγωγής ψαριών
Απευθύνομαι σε όποιον μπορεί να μου δώσει μία υπεύθυνη απάντηση και εμπεριστατωμένη.
Είμαι από την Σκιάθο και ερασιτέχνης ψαράς από μικρό παιδί. Χρόνια τώρα βλέπω τις ανεμότρατες και τα γρι-γρι να καταπατούν κάθε έννοια νομιμότητας. Όλοι ξέρουμε ότι «τραβάνε» μέχρι έξω στο κύμα, εκεί που απαγορεύεται αδιαφορώντας για το βυθό, τα αλιεύματα και το αύριο. Θεωρώ ότι το μεγαλύτερο έγκλημα στο Αιγαίο τελείται από τους επαγγελματίες, την αδιαφορία τους και την άγνοια τους. Φίλοι έχουν δει το πλήρωμα της ανεμότρατας να «στουμπάει» και να λειώνει τόνους συναγριδάκι για να το κάνει «μαλάγρα» να το σκορπίσει δηλαδή στο νερό για να προσελκύσει ψάρια!
Να μη επεκταθώ, για όσους ασχολούνται έστω και ελάχιστα με το ψάρεμα, είναι γνωστά τα καθημερινά εγκλήματα. Η πολιτεία σφυρίζει αδιάφορα γιατί είναι μέσα στο κόλπο. Οι κατά τόπους λιμενάρχες είναι κυριολεκτικά «άρχοντες» και φεύγουν από τα νησιά, πλούσιοι.
Έλεγα λοιπόν με φίλους στη Σκιάθο (ένας εξ αυτών έχει καταδυτική σχολή και τον ενδιαφέρει άμεσα η κατάσταση) ότι το πιο εύκολο πράγμα για να φύγουν αυτοί όλοι από τα απαγορευμένα μέρη είναι ο εξής:
Είναι γνωστό ότι στα καρνάγια αργοσαπίζουν παλιά σκάφη (ξύλινα και σιδερένια) είτε τα περίφημα «κομμένα» (αυτά δηλαδή που αποσύρθηκαν με νόμο και αποζημιώθηκαν οι ιδιοκτήτες) είτε απλώς πεταμένα σκάφη. Τα περισσότερα από αυτά δεν έχουν μέσα πλέον τίποτα. Ούτε μηχανές, ούτε φυσικά λάδια, μπαταρίες κτλ. Πρότεινα λοιπόν να πέσει αρκετό μπετόν μέσα τους ώστε να «δέσει» η πολλές φορές ετοιμόρροπη κατασκευή. Παράλληλα μέσα στο μπετό να περαστούν και σίδερα που να προεξέχουν (έτσι το όποιο δίχτυ πιάνεται πάνω του, θα σκίζεται. Είναι γνωστό ότι οι ψαράδες αποφεύγουν τέτοια μέρη όπου καταστρέφονται τα εργαλεία τους). Υπάρχει στην Σκιάθο ένα πλοίο εμπορικό με γερανό που μεταφέρει στο νησί οικοδομικά υλικά κάθε εβδομάδα. Είναι εύκολο να ζητηθεί από τον καπετάνιο του να παρεκκλίνει της πορείας του και να περάσει πάνω από το προσυμφωνημένο μέρος και να «αφήσει» να βουλιάξει το προαναφερθέν «ναυάγιο». Ξέρω ότι σε μερικούς μήνες αυτό το ναυάγιο θα γίνει αμέσως φωλιά για τα ψάρια, τα οποία θα το κάνουν πλήρη βιότοπο σε μερικά χρόνια. Έχοντας σίγουρη την αδυναμία των συρόμενων εργαλείων να πλησιάσουν, με λίγη προσπάθεια μπορούν να πειστούν και οι μικρότεροι ψαράδες να τα αποφεύγουν ώστε να λειτουργούν ως φυσικά εκκολαπτήρια.
Με αρκετούς ψαράδες που το συζήτησα, το βρήκαν θετική ιδέα. Με ενημέρωσαν όμως ότι σύμφωνα με κάποιο νόμο, κάτι τέτοιο ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ..
Αληθεύει η απαγόρευση; Αν όντως αληθεύει, υπάρχει κάποια κίνηση για το θέμα; Υπό ποιες προϋποθέσεις; Αξίζει το κόπο να το δούμε πιο ζεστά;
Υ.Γ. Δεν έχω καμία έμπρακτη ή άλλη σχέση με το επάγγελμα ή με το αντικείμενο. Εργάζομαι και ζω στην Θεσσαλονίκη, και στην Σκιάθο πάω μόνο για διακοπές. Απλώς έχω ευαισθησίες με το συγκεκριμένο θέμα, γιατί πλέον βλέπουμε τα ψάρια με το «κιάλι»…
Είμαι από την Σκιάθο και ερασιτέχνης ψαράς από μικρό παιδί. Χρόνια τώρα βλέπω τις ανεμότρατες και τα γρι-γρι να καταπατούν κάθε έννοια νομιμότητας. Όλοι ξέρουμε ότι «τραβάνε» μέχρι έξω στο κύμα, εκεί που απαγορεύεται αδιαφορώντας για το βυθό, τα αλιεύματα και το αύριο. Θεωρώ ότι το μεγαλύτερο έγκλημα στο Αιγαίο τελείται από τους επαγγελματίες, την αδιαφορία τους και την άγνοια τους. Φίλοι έχουν δει το πλήρωμα της ανεμότρατας να «στουμπάει» και να λειώνει τόνους συναγριδάκι για να το κάνει «μαλάγρα» να το σκορπίσει δηλαδή στο νερό για να προσελκύσει ψάρια!
Να μη επεκταθώ, για όσους ασχολούνται έστω και ελάχιστα με το ψάρεμα, είναι γνωστά τα καθημερινά εγκλήματα. Η πολιτεία σφυρίζει αδιάφορα γιατί είναι μέσα στο κόλπο. Οι κατά τόπους λιμενάρχες είναι κυριολεκτικά «άρχοντες» και φεύγουν από τα νησιά, πλούσιοι.
Έλεγα λοιπόν με φίλους στη Σκιάθο (ένας εξ αυτών έχει καταδυτική σχολή και τον ενδιαφέρει άμεσα η κατάσταση) ότι το πιο εύκολο πράγμα για να φύγουν αυτοί όλοι από τα απαγορευμένα μέρη είναι ο εξής:
Είναι γνωστό ότι στα καρνάγια αργοσαπίζουν παλιά σκάφη (ξύλινα και σιδερένια) είτε τα περίφημα «κομμένα» (αυτά δηλαδή που αποσύρθηκαν με νόμο και αποζημιώθηκαν οι ιδιοκτήτες) είτε απλώς πεταμένα σκάφη. Τα περισσότερα από αυτά δεν έχουν μέσα πλέον τίποτα. Ούτε μηχανές, ούτε φυσικά λάδια, μπαταρίες κτλ. Πρότεινα λοιπόν να πέσει αρκετό μπετόν μέσα τους ώστε να «δέσει» η πολλές φορές ετοιμόρροπη κατασκευή. Παράλληλα μέσα στο μπετό να περαστούν και σίδερα που να προεξέχουν (έτσι το όποιο δίχτυ πιάνεται πάνω του, θα σκίζεται. Είναι γνωστό ότι οι ψαράδες αποφεύγουν τέτοια μέρη όπου καταστρέφονται τα εργαλεία τους). Υπάρχει στην Σκιάθο ένα πλοίο εμπορικό με γερανό που μεταφέρει στο νησί οικοδομικά υλικά κάθε εβδομάδα. Είναι εύκολο να ζητηθεί από τον καπετάνιο του να παρεκκλίνει της πορείας του και να περάσει πάνω από το προσυμφωνημένο μέρος και να «αφήσει» να βουλιάξει το προαναφερθέν «ναυάγιο». Ξέρω ότι σε μερικούς μήνες αυτό το ναυάγιο θα γίνει αμέσως φωλιά για τα ψάρια, τα οποία θα το κάνουν πλήρη βιότοπο σε μερικά χρόνια. Έχοντας σίγουρη την αδυναμία των συρόμενων εργαλείων να πλησιάσουν, με λίγη προσπάθεια μπορούν να πειστούν και οι μικρότεροι ψαράδες να τα αποφεύγουν ώστε να λειτουργούν ως φυσικά εκκολαπτήρια.
Με αρκετούς ψαράδες που το συζήτησα, το βρήκαν θετική ιδέα. Με ενημέρωσαν όμως ότι σύμφωνα με κάποιο νόμο, κάτι τέτοιο ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ..
Αληθεύει η απαγόρευση; Αν όντως αληθεύει, υπάρχει κάποια κίνηση για το θέμα; Υπό ποιες προϋποθέσεις; Αξίζει το κόπο να το δούμε πιο ζεστά;
Υ.Γ. Δεν έχω καμία έμπρακτη ή άλλη σχέση με το επάγγελμα ή με το αντικείμενο. Εργάζομαι και ζω στην Θεσσαλονίκη, και στην Σκιάθο πάω μόνο για διακοπές. Απλώς έχω ευαισθησίες με το συγκεκριμένο θέμα, γιατί πλέον βλέπουμε τα ψάρια με το «κιάλι»…
Σχόλια